Friday 23 December 2011

‎6 tanda cinta buat ibuku

Posted by karmilaillang at Friday, December 23, 2011


• Bayi yang baru lahir menatap mata ibunya, si bayi berusaha keras untuk mengingati wajah ibunya. Bayi yang baru lahir tidak mengerti mengenal hal yang lain di dunia ini, tapi bayi tahu bahawa ibunya adalah seorang yang penting untuknya. 

• Bayi memikirkan si ibu saat tidak ada di sampingnya. Bayi yang berusia 8 hingga 12 bulan mulai menunjukkan ekspresi wajahnya, saat ibunya tidak ada didekatnya bayi akan mencari-cari dan tersenyum kembali saat melihat ibunya.

• Anak yang baru sahaja berjalan, akan berlari ke arah ibunya disaat jatuh atau merasa sedih. Anak kecil ini mungkin tidak terlalu mengerti dengan kata-kata “Aku mencintaimu” tetapi apa yang dilakukannya lebih bererti lebih dari kata-kata tersebut.

• Anak memberikan bunga yang baru dipetiknya, gambar hati melalui tulisan tangannya sendiri atau memberikan sesuatu yang lain sebagai tanda bahawa anak itu menyayangi ibunya melalui suatu pemberian.

• Anak meminta izin kepada ibunya setiap kali melakukan sesuatu. Perlakuan ini menunjukkan bahawa anak akan menuruti apa yang dikatakan si ibu dan sudah mula boleh berkerja sama.

• Anak menceritakan mengenai rahsianya kepada si ibu, sebagai contoh hal peribadi yang dilakukannya. Ini menunjukkan bahwa anak percaya pada ibunya dan tidak malu untuk menceritakan apapun yang terjadi pada dirinya serta tidak malu untuk berpelukan dengan si ibu dikhalayak umum.

6 comments:

miloaiskurangmanis on 23 December 2011 at 13:52 said...

nikmatnya menjadi ibu - mak - mama - umi...

aReLaN on 23 December 2011 at 14:18 said...

ibu, ibu, engkaulah ratu hatiku~~~

Ariena Hisham on 23 December 2011 at 14:33 said...

Mama, i love you :')

penjajah minda on 23 December 2011 at 15:52 said...

benar sebenar benarnya

Rintihan HambaMu on 23 December 2011 at 17:30 said...

ibu..engkaulah permata hatiku..

redha Allah terletak pada redha makayah..^_^

kura on 23 December 2011 at 20:20 said...

ooo. sweet nya ayat ayat :0

Post a Comment

 

Anugerah Cinta Copyright © 2012 Design by Asrarqulub Arts Asrarqulub Arts