Saturday, 31 December 2011

2 Tahun dah berlalu

Posted by karmilaillang at Saturday, December 31, 2011
Bahagia apabila melihat mereka miliki keluarga sendiri dan tanggungjawab yang sangat berat, bilalah giliran aku kiukiukiu ^-*. Kami di satukan dibawah satu jawatankuasa kolej untuk sesi 2007/2008. Segalanya bermula di sana, kami kongsi suka duka bersama, meeting sampai lewat malam, buat persaipan program kolej sampai pagi..betula la orang bilang pengalaman yang kita dapat di universiti, tak kan dapat di tempat lain....


2 tahun sudah berlalu, dan sekarang mereka telah bergelar suami orang...dan kami 4 dara pingitan belum satu orang pun yang bergelar isteri orang..InsyAllah akan datang...Amin ^_^. 

1, ni Mawi dan isteri, mawi coosmate aku dan isteri dia satu sekolah dengan kita orang tapi lain kos. Selaku bendahari kolej, memang patut pun jodoh dia awal sebab dia tahu save bajet. hihihihi...

2, ni Hady Noor dengan isteri, isteri dia schoolmate masa sekolah menengah dulu, dia roomate kepada mawi memang..sebab kahwin ini kira satu penyakit bejangkit jugak kot..

3, ini YDP dan isteri, kira bos besarla..baru jak melansungkan perkahwinan masa awal cuti sekolah baru-baru ni, maklumlah..cikgu kan. Kalau tak silap isteri dia pun seorang guru.

4, ni pulak fahmi dan isteri, baru jugak melansungkan perkahwinan belum sampai sebulan..fahmi ni agak pendiam jugak, nak tegur dia dulu baru kita boleh becakap dengan dia, kalau nak tunggu dia alamatnya diam jakla..tak sangka pulak dia ni, diam-diam ubi manis rupanya, jodohnya sampai awal..

dan yang seterusnya kita tengok sapa yang kena.....^-^

harapan agar mereka membina keluarga sakinah, mawaddah dan waro'mah dan 
semoga cinta mereka sampai ke syurga Allah yang abadi..



"sila percaya kemanisan dalam menempuh jalan yang haram akan berakhir dengan kepahitan, kepahitan yang dirasai kerana menjaga yang wajib pasti membuahkan kemanisan yang berkekalan - SOLUSI"











1 comments:

zubect on 31 December 2011 at 17:36 said...

semua dah dapat jodoh nie,sweet2 je semua pasangan,moga2 hubungan mereka kekal dan sentiasa di bawah rahmat Allah swt,amin

Post a Comment

 

Anugerah Cinta Copyright © 2012 Design by Asrarqulub Arts Asrarqulub Arts