Tuesday, 14 February 2012

Petua Lagi

Posted by karmilaillang at Tuesday, February 14, 2012
1. Petua : Menghilangkan kesan gigitan nyamuk 


Campurkan 1 sudu makan garam dengan 2 sudu makan air, jangan biarkan garam terlarut. Sentalkan garam yang basah dibahagian yang terkena gigitan. Rasa gatal akan hilang bersama kesan gigitan.

2. Tepung Kastard segarkan wajah 


Bancuhkan tepung  kastard dengan air suam pastu masukkan sesudu madu 
beserta sedikit perahan limau nipis.
    Gaulkan hingga sebati dan sapukan pada wajah dan biarkan sekejap sehingga kering
 sebelum dibasuh dengan air suam cara ini boleh juga menghilangkan jerawat.

3. Hilangkan rasa kebas


Jika  sering merasa kebas pada anggota badan, ambil kiub ais batu dan letakkan pada 
   bahagian badan tersebut selama 5 minit. InsyaAllah rasa kebas itu akan hilang.


Selamat mencuba  =)

16 comments:

sabry oppa on 14 February 2012 at 10:41 said...

.... nice entry n blog yg superb!

Tea on 14 February 2012 at 11:44 said...

yang pasal nyamuk tu memang menarik.. oh garam, datang padaku...

Mia Adriana on 14 February 2012 at 11:45 said...

thanks for sharing...

Zaki Muhammad on 14 February 2012 at 11:45 said...

assalamualaikum, Zetchi datang ni nak beraya.
Hahaha, wah petua yang bagus ni.
Nanti nak cubalah, sebab kat tempat saya ni pun ada nyamuk
cuma jarang nyamuk gigit saya,
sebab diorang takot kot/ hehehe
lawaklah sangat>>
kih kih kih
singgah2 lepas balik dr kelas.
ptg ni sambung balik kelas

AMALINA YA'AKUB on 14 February 2012 at 11:52 said...

boleh cuba ni..

dwaty on 14 February 2012 at 13:54 said...

baru tau... thanx info dan salam kenal..

Yumida on 14 February 2012 at 17:30 said...

nk try yg kebas guna ais tu...entry yg bgs utk sharing bersama..tq

Citra NaniZam on 14 February 2012 at 17:35 said...

Terima kasih atas petuanya.. boleh praktikkan lagi ni

karmilaillang on 14 February 2012 at 20:59 said...

terima kasih =)
bolehla try petua dekat atas

karmilaillang on 14 February 2012 at 21:00 said...

hihihihi, trylah cik tea..
sekrg ramai tak guna petua ni kot sebb sembur jak racun nyamuk..selesai..

karmilaillang on 14 February 2012 at 21:01 said...

sama2..cik mia =)
tryla petua tepung kastard untuk segarkan wajah

karmilaillang on 14 February 2012 at 21:02 said...

cuba jangan tak cuba =)
bukan sebb takut, nyamuk tue tak gigit awak tpi darah awak pahit...;D

karmilaillang on 14 February 2012 at 21:03 said...

cubalah cik amalina, kena buat selalu baru tengok kesan =)

karmilaillang on 14 February 2012 at 21:04 said...

boleh2 =)
perkongsian yang bermanfaat

karmilaillang on 14 February 2012 at 21:04 said...

boleh cik citra =)

Hanif on 14 February 2012 at 23:32 said...

nice entri ...good info!!!!

Post a Comment

 

Anugerah Cinta Copyright © 2012 Design by Asrarqulub Arts Asrarqulub Arts