Thursday 23 February 2012

Makna Terhebat

Posted by karmilaillang at Thursday, February 23, 2012
Salam pagi Khamis semua, kejap jak rasanya setiap minggu berlalu. Semua tahu tentang kelebihan solat 5 waktu dan setiap bacaan solat mempunyai makna terhebat yang tersendiri dari segi kesihatan dan ketenangan jiwa kepada pengamalny.

Pagi ni, saja nak kongsi kan makna terhebat dalam "duduk antara dua sujud" supaya setiap kali kita solat kita perlu mengahayati setiap solat yang kita lakukan, fikirlah seakan-akan lepas ni kita tiada peluang lagi untuk sujud memohon keampunan kepada Allah.

Mungkin ramai yang pernah baca tentang makna "duduk antara dua sujud" dekat FB, tapi saya nak kongsikan untuk ingatan semula... bolehkan =)

kedudukan kaki ketika duduk diantara dua sujud

Rabbighfirli - ampuni aku
Warhamni - sayangi aku
Wajburni - cukupi kekurangan ku
Warfa'ni - tinggikan derajatku
Warzuqni - beri aku rezeki
Wahdini - tunjuki aku
Wa'afini - sihatkan aku
Wa'fu'anni - maafkan aku

3 comments:

uncle gedek on 23 February 2012 at 10:23 said...

indah...

Kakzakie Purvit on 23 February 2012 at 11:37 said...

Betapa saban hari berkali-kali kita ucap utk ini...

lieynanilaz on 23 February 2012 at 13:23 said...

semoga lepas ni akan khusyuk bila dah tau makna...

Post a Comment

 

Anugerah Cinta Copyright © 2012 Design by Asrarqulub Arts Asrarqulub Arts