Friday 28 August 2015

Isu Guru dan Pelajar

Posted by karmilaillang at Friday, August 28, 2015

Saya...
Pernah didenda jalan itik dari hujung kelas dan ke kelas lain...
Pernah dibaling dengan duster dan chalk. (cgu tu cakap muka mcm ayam berak kapur) sbb guru menerangkn saya berkhayal 
Pernah didenda oleh seorang cikgu berdiri di luar kelas sambil mengantung kertas dileher yang ada tulisan "kaki retort". 
Dilastik di dagu  menggunakan getah sayur sebab tidak mengetahui jalan kerja matematik.
Pernah didenda berdiri di atas meja dan kerusi, pernah dikatakan penipu sebab karangan di buat terlalu panjang oleh Cikgu Asli
Pernah dicubit dan dipulas dipinggang oleh teacher
Dimalukan dikhalayak ramai depan kawan2..
Banyak lagi.. tapi... saya tak balas dendam pada cikgu2..saya tak aibkan mereka... kerana mereka antara asbab saya seperti sekarang dan kini saya sudah pun bergelar sebagai seorang cikgu dan saya faham hati seorang guru...


(JASAMU DIKENANG WAHAI GURU2KU)
Ada yang panggil saya ...
♡ cikgu sebab saya mengajar subjek geografi, KHB, PJK, PSV
♡ Ustazah sebab mengajar di sekolah agama hihihi
Apa pun panggilan yg pljr2 panggil ...Guru tetap guru.. sekalipun sudh pencen... panggilan keramat cikgu, teacher , ustaz/ zah akan kekal hingga akhir hayat.
Yang penting HARGAILAH.. SYUKURILAH kerana pernah belajar daripada GURU.

0 comments:

Post a Comment

 

Anugerah Cinta Copyright © 2012 Design by Asrarqulub Arts Asrarqulub Arts