Tuesday 21 June 2011

Ujian..

Posted by karmilaillang at Tuesday, June 21, 2011
Allah menyayangi kita sebagai hambaNya, sebab itu di turunkan ujian. Ujian itu adalah tanda akan kasih sayangNya, semakin getir ujian yang dipikul, semakin DIA sayang dan ujian itu juga pastinya tidak akan membebani kita kerana Allah itu tidak akan menzalimi hambaNya. Allah akan menguji kita pada kadar kemampuan dan ketabahan yang ada pada hamba.

Jadi, setiap apa yang berlaku hari ini dan akan datang tidaklah berlaku sia-sia, pasti ada hikmah dan alasanNya, kita sebagai hambaNya tidak perlu mengeluh akan setiap kisah perjalanan hidup yang kita tempuhi. Dan sebaliknya, kita perlu hadapi dengan penuh sabar dan tawa riang yang mengembirakan.


Yang pastinya, kita tidak bersendirian ketika berduka. kita punya Allah S.W.T tempat untuk meluah sekiranya kita tidak mempunyai sapa-sapa, kita punya doa sebagai senjata. Dan yakinlah, segala ujian yang kita hadapi hari ini pasti mempunyai kisah tersendiri dalam hidup kita sebagai mahlukNya.


Apabila kita menghadapi masalah, kita perlu berpikiran positif, yang bukan hanya diri kita sahaja mempunyai masalah pada ketika itu... 


0 comments:

Post a Comment

 

Anugerah Cinta Copyright © 2012 Design by Asrarqulub Arts Asrarqulub Arts