Sunday 24 November 2013

Nah! cebisan buatmu adikku

Posted by karmilaillang at Sunday, November 24, 2013

Ku tahu kau membaca.
Aku hanya seorang kawan
Yang hanya berpesan
Tetapi kau harus buat keputusan
Kerana aku tak tahu apa kau fikirkan.

Kerana aku seorang kawan
Aku lukis satu garisan
Aku juga punya pendirian
Dan takkan kuhulurkan bantuan
Sekiranya kau perlukan
Kerana kau punya tindakan
Bertentangan dengan kupunya pendirian.

Ini namanya kebebasan
Aku bebas mencaturkan
Harus bagaimana kehidupan
Kerna kita sama-sama berpendirian
Kenapa kau halakan kemarahan
Hanya kerna kita tak sehaluan?

Kalau kau laungkan kebebasan
Kau takkan pernah terasa dalam persaingan.

Jangan kerana kita tak sehaluan
Kau menuduhku membantutkan sebuah impian
Yang kau simpan.

Siapa aku untuk menghalang
Tetapi siapa kau untuk tidak membuka ruang.

Kerna kita kawan
Bukan bererti kita harus sepandangan

0 comments:

Post a Comment

 

Anugerah Cinta Copyright © 2012 Design by Asrarqulub Arts Asrarqulub Arts