Sunday 13 November 2011

tiada sepi bila DIA di hati

Posted by karmilaillang at Sunday, November 13, 2011


Teman, tiada kebahagiaan mutlak.. tiada juga dukacita yang selamanya. Bahagia dan derita yang bersilih ganti inilah warna kehidupan. 

Doakan kamu teman - segera sirna "susah hati" itu. Sudah lemas lencun kehujanan. Aku rindu sang mentari ceria berteman pelangi indah diwajahmu. Usap sesak dadamu.. Allah mahu beri kamu sesuatu! 

Kita tidak lepas daripada rasa jemu, gundah, sunyi dan lesu. Putaran kehidupan, pasti meletihkan. Tanpa cinta yang mendalam dan menyala-nyala kepada Allah, segala bentuk cinta yang lain akan beransur malap dan gelap. Begitulah fitrah hati. Cinta Allah itu adalah tapak segala cinta yang lain. Bila cinta Allah goyah, cinta yang lain akan turut rebah.

Tetapi, bila cinta kuat untuk Allah, emosi jadi tenteram ketika jemu, gundah, sepi dan lesu. Kerana hati sentiasa merasai ada DIA di sisi. 



Imam Ghazali pernah menukilkan, “Ketika kau kesepian jangan kau katakan aku sunyi… tetapi katakan pada diri, di sisiku sentiasa ada Pemerhati!”


kreditt : http://lensanurrkasih.blogspot.com/

3 comments:

Cik Lily Putih on 13 November 2011 at 09:43 said...

penuh dengan madah cinta ye... all the best

Amir on 13 November 2011 at 21:48 said...

Cinta pada Allah..bagus. Kebanyakan orang sekarang, lebih utamakan perasaan terhadap manusia daripada tuhan sendiri.

Widi Dede on 14 November 2011 at 16:49 said...

Amin ya rabb :)

Info Event For Blogger: Percuma Samsung Galaxy Ace & RM100, it's very easy to get, let's come and get it --> http://www.streetdirectory.com.my/streetdirectorymalaysia/

Post a Comment

 

Anugerah Cinta Copyright © 2012 Design by Asrarqulub Arts Asrarqulub Arts