Saturday 19 November 2011

Kejayaan

Posted by karmilaillang at Saturday, November 19, 2011
Setiap kita pastinya, pernah melalui kepayahan untuk berjaya, bukan semudah yang kita sangka..lebih-lebih lagi dalam kehidupan yang serba serbi saat ini, memerlukan pengorbanan dan kadang kala kita jugk turut terkorban untuk menjejaki kejayaan dalam hidup.

Ingat lagi, dulu-dulu masa tengah sekolah menengah dulu, ada kawan selalu kata."bagusnya klu kita tak perlu menjadi dewasa", kehidupan zaman kanak-kanak, lebih menyeronokkan, tak payah fikir benda rumit yang memeningkan kepala, tak payah fikir nak duduk exam SPM segala, tak payah nak fikir, sapa jodoh aku, nanti sudah habis belajar, kerja dekat mana? berjaya atau tidak...semua tidak perlu ^-^

hanya yang perlu, bangun tido, makan, bermain, jalan-jalan, nak itu dapat, nak ini dapat..hihihihi..kan best...tapi hakikatnya tidak ya....dan tidak mungkin jadi kenyataan..hari demi hari kita membesar dan membesar dengan impian dan masalah yang mematangkan kita. Biar sebesar manapun masalah yang kita hadapi, kita perlu hadapi dan belajarlah dari kehidupan kita yang semakin hari semakin berwarna warni..macam yang ramai orang kata "Bahagia itu satu Pilihan", kita yang tentukan bahagianya hidup kita atau pun tidak.. sehinggalah apa yang kita impikan berjaya dan membahagiakan semua orang yang pernah bahagiakan kita dulu masa kecil..

Dan satu perlu kita ingat, syukur jangan di lupakan dikala kita senang dan susah..yakinlah apa yang berlaku tidak pernah sia-sia untuk kita..

lukisan : Facebook



2 comments:

panglima harapan on 19 November 2011 at 10:07 said...

assalamualaikum. thanks to follow iniakupapan. really2 appreciate it. may Allah bless u... :)

btw, ur blog is cute n nice looking. n i see, u are start blogging in june 2011, same with me. but, there are a big difference btween u n me in the number of followers. i just have 19 n u, 161. ohhh!! it's very2 awesome. how u can do that? could u please share ur secret how to make our blog famous n well-known? hihi... (penuh pngharapan nie)

Mr.Superman on 19 November 2011 at 21:05 said...

mcm mn susah pun dugaan yg kita hadapi,mst ada kemanisannya dipenghujung. :)InsyaAllah.

Post a Comment

 

Anugerah Cinta Copyright © 2012 Design by Asrarqulub Arts Asrarqulub Arts